Co je Integromat?

Integromat je jedna z automatizačních platforem, kde nepotřebujete znalosti kódování, abyste mohli vytvořit různé scénáře automatizace procesů. Moduly automatizace se sestavují ve velmi pěkně graficky zpracovaném editoru. Integromat má však tolik možností a funkcí, že může mít leckdo se stavbou scénářů problémy či méně technicky zdatní jedinci se mohou ztratit úplně.

Integromatem můžete zautomatizovat procesy, které děláte manuálně. Propojuje aplikace, přenáší a transformuje data. To vše neustále 24 hodin denně, bez nutnosti vašeho zásahu. Pouze vytvoříte automatizační scénář a necháte ho pracovat za Vás. 

Integromat využívají po celém světě desetitisíce firem. Třetina z nich je z Ameriky, neboť ta pochopila význam automatizací velmi rychle a je daleko před námi. Mít automatizované procesy tam, kde to jen jde, se velmi vyplatí a jedná se o obrovskou konkurenční výhodu.

Příklady jednoduchých automatizací při práci a podnikání

Narozeninová notifikace

V rámci Autommate pracujeme s velkým množstvím kontaktů. U řady z nich víme, kdy mají narozeniny, ale nemusíme každý den chodit do našeho CRM systému, abychom tuto informaci zjistili, chceme-li jim k narozeninám popřát.

Jednoduše nám v 9:00 ráno, díky scénáři v Integromatu, přijde zpráva do firemního Slacku o tom, kdo má ten den narozeniny, kolik mu je let a zároveň informace, zda se jedná o klienta, lead či např. obchodního partnera. Rovnou se vygeneruje úkol v našem firemním Google Task pověřené osobě, která je s danou osobou běžně v kontaktu, aby jí zavolala a popřála za celý tým Autommate vše nejlepší!

RSS notifikace do firemního Slacku

V Autommate potřebujeme být v obraze a vědět vždy jako první všechny novinky (nejen) ze světa automatizací. Vytvořili jsme si tabulku nejdůležitějších zdrojů a vždy nám večer do Slacku a kanálu #news přistanou díky RSS, filtrům a klíčovým slovům ty nejdůležitější články. Nic nám tak neunikne a zároveň nemusíme novinky vyhledávat. 

Automatická fakturace

Vždy k 1. dni v měsíci vystaví náš účetní systém faktury, a to z dat ze CRM a Google Sheets, do kterých se evidují uskutečněné úkony pro klienty díky napojení na systém projektového řízení. Ani kontrola proplacených faktur či běžné zpracovávání účetnictví se u nás nekoná, neboť se o to starají další automatizační scénáře.

Rezervace termínů na Zoomu

Mou důležitou rolí v Autommate je mluvit s firmami o jejich požadavcích či problémech a vytvářet s nimi koncepty automatizací, které následně doladím a konečné zadání předám do týmu k tvorbě. Potřebuji tedy, aby mě klienti kontaktovali skrz web, LinkedIn apod. a díky odkazu na online diář si vybrali termín, který se jim hodí. Místo složitého dohadování se o tom, kdo kdy máme čas, je rezervační systém napojen na můj kalendář, ve kterém mám na konzultace speciálně vyhrazený čas, a zároveň doplněn o filtry vymezující, kdy je možné schůzku zarezervovat. Klient tak vidí veškerý můj volný čas pro online schůzku. Další modul pak zajistí integraci Zoomu, notifikací apod. Samozřejmostí je napojení na CRM, kam se uloží veškerá data a aktivita kontaktu, se kterou dále pracujeme.

Automatizace generování leadů

Aby se mi schůzky rezervovaly – potřebuji značný provoz na stránkách. To zajišťuje např. jeden náš člen týmu, který díky automatizaci pracující s Google Analytics pracuje se sadami reklam či automatizacemi na LinkedInu. Jakmile náš scénář v Integromatu vyhodnotí malou aktivitu na stránkách díky definovaným podmínkám – vytvoří se úkol, ať tento provoz navýší.

Automatizace při práci s blogovými články

Blogový článek je také zdrojem leadů, ze kterých se časem stanou klienti. Mým úkolem je tvořit koncepty článků. To za mě žádný robot neudělá, ale tímto však práce na blogu zdaleka nekončí. Pro mě však napsáním konceptu ano, neboť mi stačí v aplikaci Evernote označit článek štítkem „připraveno na korekci”. Pak se o této skutečnosti díky Integromatu vygeneruje zpráva do týmového Slacku a následně se pošle email a vygeneruje úkol pro naši kolegyni, která je mnohem zdatnější v češtině. Jakmile ta článek označí štítkem „korekce hotova”, článek putuje dále ke kolegovi, který má za úkol k článku dodělat obrázky. Jakmile má článek konečně štítek „připraveno k publikaci” – je automaticky vyexportován do Wordpressu a je připraven k publikaci.

Registrace do Integromatu a šablony

Jakmile se zaregistrujete do Integromatu – máte možnost využít FREE tarif, díky kterému si můžete vše vyzkoušet a nějakou zajímavou automatizaci si nastavit. Velmi užitečnou součástí webu jsou šablony, které si můžete prostudovat. Hned Vás totiž napadnou scenáře, které byste určitě ve svém osobním či firemním systému uvítali. Následně máte možnost vytvořit automatizaci přímo z těchto šablon a libovolně si celý scénář doupravovat dle vlastních potřeb.

Aplikace připravené k propojení 

Integromat pracuje se stovkami aplikací, ale uvedu pro příklad ty nejčastěji využívané:

Proč tedy Integromat využívat? 

Denně narážím na příklady, kdy lidé zbytečně dělají věci, jež by dělat nemuseli. Pokud je např. má práce o tom tvořit automatizace, potkávat se s lidmi a konzultovat s nimi možná řešení problémů či jen třeba tvořit koncepty blogových článků, aby lidé poznali přínosy automatizací – je pro mě obrovská ztráta času i peněz, věnuji-li se věcem sekundárním jako je účetnictví, fakturace, řízení lidí a zadávání úkolů, emailování, apod…

Freelanceři – zbavte se rutinních činností jako je fakturace, účetnictví a věnujte se výhradně své primární práci – už tak toho děláte hodně!

Manažeři  – organizujte lépe týmy, nastavte automatický onboarding a veďte tým a firmu ke znatelně lepším výsledkům.

Majitelé firem – škálujte, násobte obraty, snižujte personální náklady, myslete jako globální firmy a budujte je.

Investoři –  buďte lépe informovaní, mějte k dispozici kvalitní reporty, zlepšete a zrychlete rozhodovací procesy.

Dnešní doba je tak trochu hektická a je zde obrovský tlak na jedince i jeho výkon. Psychický tlak jde i ze sociálních sítí, na kterých každý postuje nové byty, auta a zážitky z dovolených. To nás nutí chtít podobné věci, což znamená víc a víc pracovat a odklánět se přitom od věcí, které jsou v životě opravdu důležité.

Jasně. To skoro každý chápe, jenže i přesto člověk prostě chce cestovat, mít pěkné auto a velký byt či dům. To chce však úspěšně podnikat nebo mít hodně dobrou práci (a ne-li ještě byznys k tomu). Zároveň by bylo fajn, aby dotyčný netrávil dny a noci prací, ale trávil víc času s rodinou….

Ačkoliv proniknout do světa automatizací a Integromatu chce nějakou energii a trpělivost – vyplatí se to stonásobně!

Pomáhám podnikatelům automatizovat firemní procesy a vytvářím jim tak čas a prostor věnovat se věcem, na kterých opravdu záleží. A to ať už jsou to ty nejdůležitější firemní momenty, zásadní porady a rozhodnutí či zkrátka více cenného času stráveného doma s rodinou.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

  • Sdílíme s vámi zkušenosti, nápady na integrace a novinky
  • Přihlásit se k odběru
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky