
Brokerská
společnost
Prostředník zastupující investory v obchodování na finančních trzích / poradenská agentura v oblasti investic do akcií.
„Připravili jsme pro vás případovou studii našeho klienta v oblasti poradenských služeb. Provedené automatizace, či aspoň některé její části jsou však aplikovatelné a velmi užitečné téměř v každé společnosti“.
Problémy, které vedly agenturu k potřebě automatizovat
1. Největší starosti máme s náborem nových poradců a obchodníků. Vždy, když k nám přijde někdo nový, tak je s tím spojeno obrovské množství administrativy.
2. Zásadní problémy nastávají v zaškolení nových poradců. Ti mají velké množství úkolů, které musejí do určitého dne splnit a manažeři musí na tento celý proces dohlížet.
3. Často se nám stává, že noví poradci se po několika týdnech rozhodou skončit v důsledku náročnosti počátečních úkolů a samostudia. Manažeři jim věnovali obrovské množtví času, které přišlo vniveč.
Reakce Autommate na podněty společnosti
1. Zjistili jsme, že asistentka zapisuje do interního systému mnoho údajů o nově příchozím poradci. Její úkol je také udělat s ním první meeting, ukázat poradci kancelář a předat složku se studijními materiály.
2. Složka pro nové makléře obsahuje velké množství studijních materiálů a příklady nejrůznějších testů. Manažeři si musí s novými poradci dávat pravidelné meetingy, zadávat jim úkoly a kontrolovat jejich splnění. Manažeři jsou velmi vytížení.
3. Více než 2/3 nových poradců práci ukončí před kompletním zaškolením. Práce poradce a obchodníka je velmi těžká, a proto většina odejde dříve, než začne společnosti generovat zisk. Náklady na školení personálu, který předčasně odejde, jsou obrovské a manažaři jsou často frustrovaní. Budoucím obchodníkům věnují spoustu času, který přijde nazmar.
Stanovené cíle Autommate:
- Krátkodobý horizontZjednodušení procesu onboardingu nových poradců, nastavit automatizace jak v zadávání úkolů, tak v kontrole jejich splnění.
- Střednědobý horizontVyladit celý systém tak, že bude více motivovat nové poradce k dokončení úvodního zaškolení. (Cíl byl stanoven z 2/3 na 1/2)
- Dlouhodobý horizontZnásobit zisky díky automatickému procesu náboru a tím pádem snadnému škálování
Jednotlivé automatické procesy a jejich rozfázování:
- 1. Záznam nového klienta a elektronické zpracování smluv
- 2.Vygenerování úkolů, předání přístupů k firemním aplikacím
- 3. Systém notifikací týmu, manažerům a vedení
- 4. Kontrola zadaných úkolů
Detailní popis jednotlivých fází automatizací:
1. Záznam nového klienta a elektronické zpracování smluv
Každý nový poradce musí vyplnit úvodní formulář, díky němuž se všechna potřebná data propíšou do systémů, se kterými již firma pracuje i některých nových systémů. Toto se stane po úvodním pohovoru, kdy se obě strany dohodnou na spolupráci. Novému poradci je odeslán email s uvítacím emailem a odkazem na formulář.
Data jsou po vyplnění exportována do systému CRM, fakturačního systému, informačního systému a zároveň se generuje smlouva mezi brokerskou společností a poradcem, GDPR, konkurenční doložka či předávací protokol.
Asistentka nově nemusí:
- - Zaznamenávat klienta do několika systémů
- - Vytvářet smlouvy a složitě vykomunikovávat údaje do smluv
2. Vygenerování úkolů a předání přístupů k firemním aplikacím
Velmi náročná a sofistikovaná automatizace. Její nejdůležitější část obsahuje zaškolení poradce, přiřazení úkolů, které musí splnit před tím, než se plnohodnotně zařadí do pracovního procesu firmy a bude komunikovat s klientem. Jakmile vedení potvrdí spolupráci s poradcem, vznikne proces, který novému kolegovi vygeneruje ve specifické aplikaci seznam úkolů, jež musí v určený čas splnit. Jedná se o soubor videoškolení, prohlídek, domluvení schůzek na dané téma s vedením společnosti a testů, kterými musí nový kolega projít.
Jakmile poradce vyplní registrační formulář a je smlouva podepsána, je mu taktéž odeslán email s odkazem na firemní domument, v němž je vyjmenován seznam aplikací a webových služeb, se kterými bude muset pracovat. Výhodou systému je, že ke každému úkolu se váže konkrétní popis, jak úkol splnit, doplněn o odkazy, na které se může nový poradce přímo prokliknout. Zcela se eliminovala úvodní složka předaná asistentkou.
Backoffice asistenka nově nemusí:
- Dělat úvodní meeting s novým poradcem
- - Předávat odrazující složku dokumentů a školících materiálů
3. Systém notifikací týmu, manažerům a vedení
S každou novou podepsanou smlouvou se spustí seznam notifikací jednak směrem k novému poradci (poděkování), ale také směrem dovnitř firmy. Posílá se informace pro vedení a manažery i zpráva do týmového messengeru o nově příchozím kolegovi.
Backoffice asistenka nově nemusí:
- Komunikovat s vedením a informovat je o příchodu nového poradce
- - Komunikovat s týmem a informovat je o příchodu nového kolegy
4. Kontrola zadaných úkolů
Spolu s procesem, kdy je novému kolegovi vygenerován seznam úkolů v aplikaci, je zároveň vygenerován deadline - určený čas na splnění konkrétního úkolu. Pokud je v daný čas nesplní, je na to automaticky upozorněn a stejně tak vedení, které může zasáhnout. Byla nastavena i notifikace upozorňující začínajícího poradce, že na nějaký úkol má již pouze jeden den.
Nový kolega má jasný přehled úkolů a ví od samého začátku, co dělat a jaké informace vstřebat, nežli bude vpuštěn do praxe.
Vedení nově nemusí:
- - Vysvětlovat opakovaně úkoly a povinnosti novému personálu
- - Věnovat zbytečný čas školením, která šla sepsat do přehledného dokumentu či natočit na video
- - Manuálně kontrolovat proces zaškolení nového personálu
Závěr
Nyní vypadá prostředí firmy a systém onboardingu nových poradců velmi moderně, atraktivně a splňuje všechny stanovené cíle. Díky této automatizaci mohla společnost dramaticky navýšit počet nových poradců. Manažeři zastávají nyní funkci leadrů a motivátorů a dávají si pouze věcné porady o podnikání a motivační sezení. Díky tomuto systému se snadno pracuje i v systému home office.